25 d’abril 2018

De Vilada a Oristà

Ens trobem a Vilada i després d'un bon esmorzar iniciem la sortida direcció a Castell de l'Areny per la pista de Comelles.
El dia pinta bé, de moment fa sol i la temperatura es força agradable.
Del Castell cap a les Lloberes per pujar cap a la Serra del Catllaràs, a tocar del refugi d'Ardericó on tombem cap a Santa Eugènia de Les Solls i Sant Esteve de la Riba.
Les pistes són una combinació de trams mullats i trams amb força pols, sembla que no ha plogut a tot arreu, també hi ha una bona colla de arbres tombats al mig del camí que anem sortegant de mica en mica.
Els sembrats plens de colors verds i grocs i les fagedes ja comencen a omplir-se de fulles
Seguim cap al sud vorejant la riera de Merles fins a prop del refugi de Puigcercós on agafem direcció a les Llosses.
Són més de les dues quan fem parada a Dachs a dinar una mica, uns entrepans i a tornar-hi que no ha estat res.
Cap a Alpens per Sant Martí i d'aquí fem cap a Lluçà per camins amb una mica de tot.
Comença a plovisquejar una mica i per darrera ens va seguint una tempesta impressionant.
Poc abans d'Oristà quedem encallats en un bon toll, un toll amb els fons plé de fang.
Ens ha costat treure el cotxe, amb eslingues, grillons, cabestrant i paciència al final ho hem aconseguit, això si, una bona remullada no ens la ha tret ningú.
La intenció era arribar a Santa Maria d'Oló però com s'ens fa tard decidim arribar-nos a Oristà i donar la ruta per acabada.
Una ruteta d'uns 100 km prou interessant per llocs inèdits i d'altres ja coneguts.