07 d’octubre 2017

Pel Boumort i la Baronia de Rialb

Després d'un bon esmorzar i passades les deu sortim d'Organyà direcció a Cabó.
A poca distància deixem la carretera a Cabó per seguir la que puja a Montanissell, carretera que deixarem ven aviat per seguir el camí dels dòlmens.
Fem parada al dolmen de les Cobertrades i al de Colomera per seguir ven aviat cap a Cabó on després de la foto a Sant Serní agafem la pista que puja al prat Montaner.
Parada obligatòria al prat a gaudir de les vistes i de l'aire fresquet de la zona.
Tot xino-xano, anem baixant cap a la Coma d'Orient per seguir el camí cap a Hortoneda on poc abans seguim la pista cap al Banyader.
Volem fer cap a Carreu però el camí està tancat, mitja volta i a buscar la pista que puja al refugi del Boumort.
Com ja és hora de dinar fem parada a la fonteta de Perauba a treure una mica la gana, asseguts al sol que l'aire és fred i a l'ombra no s'hi està gaire còmode.
El refugi està ple de cotxes, estem en temps de Brama i la gent sembla que s'hi comença a interessar.
Cap al Coll de Llívia i la Collada de la Creu de Ferri on agafem carretera fins passat Bóixols on seguim la pista que porta a la Rua.
Aquest tram fins a prop de la cruïlla de Maçaners és distret, en baixada i ple de rocs el fan interessant.
Volíem seguir cap al Puig i fer cap a Peramola però com anem una mica tard fem via pel pantà de Rialp fins a Ponts.
Una cerveseta a la Pedra Negra tot comentant la sortida i cap a casa que ja és fosc i negre.