15 de setembre 2016

Un tomb per la Cerdanya

Amb força puntualitat ens trobem a les 8:30 a Bagà per iniciar la ruta cap a Coll de Pal, anirem per la pista del refugi i el mirador dels Orris.
El mirador amb unes vistes espectaculars del Moixeró està adaptat amb una passarel·la per persones amb mobilitat reduïda.
A prop del refugi de Coll de Pal fem parada a esmorzar, ja és hora i com el sol ja escalfa una mica s'està prou ve al carrer.
Poc abans del Coll tenir la sort de veure un parell de petits cérvols una bona estona pujant muntanya amunt.
La pista cap a la Masella és distreta, el tram per sota dels telecadires i telecabines de l'estació d'esquí és força divertit.
Seguim cap al refugi de les Esposes per Das i Riu de Cerdanya per fer parada a l'accés del mirador del Cap del Ras que també està adaptat.
Pel refugi dels Cortals fem via fins a Bellver fent parada a fer un tomb per les ermites de Sant Serni i Santa Maria.
Fins a Ger per asfalt per pujar al refugi de Cabanelles i de la Feixa per l'estació d'esquí de Guils.
El dia és assolellat i com sembla que ha plogut no fa massa, no trobem quasi pols als camins.
Vaques i cavalls és el que anem trobant, cavalls als prats i en mig del camí que impedeixen el pas una bona estona.
Tot vorejant Meranges ens arribem fins a Eller i Cortàs on decidim donar la ruta per acabada, no és massa tard però fins a casa encara i tenim un parell d'hores per carretera.
Ens ha faltat un bon tram, volíem arribar fins a Andorra pel Coll de Pimés i no ha estat possible, i haurem de tornar a acabar la ruta.