21 de juny 2016

Per les Serres d'Odèn i Port del Comte

És una zona que tot i estar a prop de casa teníem una mica descuidada, hem passat diverses vegades per molt a prop però mai per aquí.
Aquest cop a estat en petit "comitè", el Josep i jo que ens hem trobat a Solsona per pujar per carretera al coll de Jou, tocant a Sant Llorenç de Morunys.
Cap al refugi de la Bòfia on fem parada a esmorzar, el sol comença a collar una mica però com estem a uns 2.000 metres d'altitud l'aire fresqueja i s'està prou bé.
Seguim ja cap a la zona de la Ginebrosa per fer parada a veure el forat de la Bòfia, sembla que té uns 30 o 40 metres de profunditat i s'utilitzava com a pou de glaç.
Baixem cap al prat de Brotons on agafem la pista que porta al prat Llong, tot això sembla que a l'hivern i si hi ha neu, s'utilitza per fer rutes amb raquetes.
Del refugi de prat Llong fem cap a la cabana d'en Sangonelles per una pista prou trencada i plena de rocs, sembla que hem deixat la zona d'influència de les pistes d'esquí i els camins ja no són tan planers.
Per una pista prou trencada i amb força de tot fem cap a Ossera, hem baixat 900 metres d'altitud en un tres i no res.
D'Ossera fem via a l'Alzina d'Alinyà pel coll d'Ares on ens trobem una colla de 4x4 Anglesos que sembla que fan una ruta per la zona.
Seguim per carretera fins a prop de Llinars on agafem la pista direcció al coll de Veça i la collada de l'Estany.
Els boscos, els prats, els camins, l'aigua, tot està quasi perfecte, sobretot a dalt de tot, allà on s'acaba el camí.
Al Montou fem parada a dinar al costat d'una font i del monument al gos d'atura, l'aigua és bona i fresca, s'agraeix amb la calor que fa.
Reprenem la ruta i en un moment ens presentem al Xalet, lloc on hem començat la ruta al matí, com sembla que anem bé de temps fem cap a Sant Llorenç per la drecera de coll de Jou.
És una ruta d'uns 100 km. realment extraordinària, ha valgut la pena fer la investigació de la zona.