16 de gener 2016

A la recerca de la Neu

Tot i que fa molts dies que no plou i que a la zona de la Serra d'Ensitja i la Serra del verd les nevades han estat molt escasses, volem anar a mirar si trobem neu per aquella zona.
Aquest cop sortim de Cercs per pujar a Peguera per Cal Torner, a uns 4 km de la sortida hem de fer mitja volta, una esllavissada impedeix el pas.
Mirant els mapes veiem un camí a Sant Jordi que enllaça amb el track original però com som molta colla i no és qüestió de fer investigacions fem via per carretera cap a Peguera.
Teníem previst fer reunió i esmorzar a la Cantina de les Mines de Peguera però al final per un error uns quants esmorzem a Peguera i els altres a la Cantina.
Seguim la ruta cap al Camp de Vidre per una pista prou trencada, no hi ha ni aigua ni fang, tot està glaçat.
Cap a Cal Sec i la Creu del Pedró per pujar fins a Bonner on fem parada a estirar una mica les cames i fer unes fotos.
El dia és assolellat i el fred i el vent són molt vius, sobretot el vent que es nota fred, molt fred.
Seguim cap al Moli d'en Güell per baixar poc després a Sant Jaume i l'Espluga.
Tornem cap al nord per desviar-nos de la ruta direcció al Cap d'Urdet, aquí ja comencem a trobar una mica de neu, no és molta quantitat però com està gelada cal anar amb una mica de precaució.
Passat el Coll de Pradell fem parada a dinar, el vent sembla que ens dóna una mica de treva i la neu és la suficient per deixar-nos arribar fins aquí.
Com el fred segueix pressionant i dins el cotxe s'està més calentó de seguida tenim el dinar enllestit pel que tornem a fer via.
Desfem el camí fet amb molta precaució que cara avall el gel és més empipador.
Anem baixant cap a Cal Canonge per una pista prou divertida tot deixant la zona nevada.
Després d'un tram asfaltat agafem el camí que porta per la Serra de Pratformiu a les Terreres del mateix nom.
Trencada, molt trencada està la pista i plena de rocs, sobretot el tram final de baixada fins a la plana, cal anar molt a poc a poc i posant molta atenció, és un terra molt solt i el cotxe a cops no va on vols.
Arribem a les terreres passades les 5 de la tarda i com ens queda poca estona de llum decidim seguir la ruta fins a la LV-4241 i d'aquí cap a Sant Llorenç de Morunys on donem la sortida per acabada.
Més o menys han estat uns 90 km de ruta per llocs ja coneguts i d'altres inèdits, el temps ens ha respectat i la companyia a estat excel·lent.