06 de desembre 2015

Per l'Alt Urgell

Aquest cop hem quedat al bar tot esmorzant, que a fora ja comença a fer fred.
Entre una cosa i una altra, iniciem la ruta passades les deu direcció a Organyà per agafar poc després la pista del Cap del Ras.
És una pista llarga i pedregosa que et fa pair l'esmorzar rapidament i et posa els ossos a lloc en un tres i no res.
De 800 metres d'altitud a Organyà passem rapidament als 1.600 del Cogulló on fem parada a gaudir de les vistes de la zona tot i la boira baixa que hi ha.
Seguim cap al Clot del Catarí, les tarteres dels Menairons i La Guàrdia on agafem una pista inèdita per nosaltres que voreja el Tossal Alt.
Aquí, després de perdre'ns un parell de cops, trobem uns quants caçadors amb un remolc amb dos o tres cérvols morts, volem pensar que no són furtius, les cares que fan (els caçadors) és de pocs amics.
Ja comencem a trobar alguna raconada de neu que no deixem fins a les Piques on en estar a la cara sud aquesta s'ha fos.
Cap al bosc de Freixe on fem parada a dinar en un raconet assolellat que tot i fer sol el fred es deixa notar amb força.
Seguim cap a Freixa per una zona amb força neu i glaç, sobretot en una llarga baixada que els cotxes no hi ha manera d'atura'ls fins que no arribes a baix de tot, talment com una pista de gel.
De moment tot va segons el previst, bé, una mica tard com sempre, a part d'això seguim els mateixos, els Toys, el Defender, els Mitsu, el Cherokee i el Jimny.
Passat Junyent volem fer la pista fins a La Torre però ens trobem un cartell de prohibit el pas, com som molt obedients fem via per Biscarbó fins a prop del port del Cantó.
Des d'aquí fem via per una pista estreta i amb forta baixada fins que un arbre caigut ens impedeix el pas.
Abans de mirar d'obrir pas donem una ullada i veiem que el camí es converteix en un corriol i no es pot passar en cotxe.
S'està fent fosc, mitja volta amb molta dificultat i cap al port del Cantó un altre cop a fer parada a l'aparcament on donem la ruta per acabada.
No hem fet tot el que teníem previst, el dia és molt curt i no dóna per mes, tot i això hem tocat neu i descobert bones zones per anar a la primavera a passejar.