31 de maig 2015

Llança-Tortosa (Etapa 1 Llança-Olost)

Volem fer la primera etapa de la ruta Llança-Tortosa, etapa que va de Colera fins a Olost, bé, al final la sortida serà des de Llança.

Dissabte 30:

Abans de les 9 ja estem tots a punt a la vora del mar, a Llança, som 2 Toyota, 1 Discovery, 1 Kia i 1 Jimny.
Iniciem la sortida direcció a Molinàs i Sant Miquel, aquí ens trobem la primera incidència, en la majoria de camins està prohibida la circulació.
Després d'esmorzar una mica decidim suprimir tot aquest tram i anar fins a Llança a buscar el GR-11 que ens portarà a Vinamiscle on enllaçarem amb el track original.
Cap a Rabós i el Castell de Recasens on fem parada a fer una visita i a estirar una mica les cames.
D'aquí fem cap a veure l'avió estrellat, tot tornant cap al Castell tenim la segona incidència, un Toyota perd gasoil per la bomba injectora.
A Cantallops el Toyota dóna per finalitzada la ruta, cada cop la bomba perd més i no és qüestió de forçar la cosa.
Entre una cosa i una altra hem perdut molt de temps, per aquest motiu fem drecera per la carretera fins a la Vajol i Maçanet de Cabrenys pel GR-11.
Parada a la plaça a fer un cafè i a tornar.hi, cap a Arnera i Sant Llorenç de la Muga tot rodejant el pantà de Boadella.
A Albanya tornem a trobar el GR-11 que ens porta fins a Bassegoda, d'aquí cap a Guitarriu, Sardenes i Castellfollit de la Roca on donem la ruta per acabada.
Aquí ens deixa l'altre Toyota, nosaltres cap a l'Hostal a sopar i a dormir que estem cansats.
Tot i no poder fer la ruta prevista a estat prou divertit, el temps ens ha acompanyat i els paisatges del camí són agraïts.

Diumenge 31:

A les 9 iniciem la ruta direcció a Oix per agafar la pista asfaltada que porta a Beget, poc abans del Cordonet deixem la pista per seguir el camí que porta al Pui d'Ou.
Impressionant, a aquella hora del matí la llum i la humitat fan del camí una ruta espectacular tot i la quantitat de rocs que hi ha.
A Sant Pau de Segúries agafem la pista que porta al Puigsacreu per anar fins a la N-260, poc abans d'arribar.hi hem de desfer el camí, està molt tapat i els reguerots són importants.
Com ja no podem seguir el track previst fem drecera cap a Ripoll per carretera per seguir la ruta tradicional per Alpens.
Passat Alpens tenim un petit entrebanc, el Kia sembla que té problemes amb un rodament d'una roda de davant.
Fem parada a dinar i tot seguit tornem a Alpens a avisar la grua i donar la ruta per acabada.

A estat una sortida una mica entrebancada, ens ha quedat un bon tram per comprovar, tot i això ens ho hem passat prou bé.