17 de maig 2015

De Coll de Nargó a la Seu d'Urgell

Feia temps que no fèiem una sortida de dos dies, hem aprofitat ara que el dia és llarg i no fa massa calor.
La ruta prevista surt de Coll de Nargó i passant pel Boumort, els Menairons, l'Alt Pirineu i Andorra, acaba a la Seu d'Urgell.
Sobre dels nou del dissabte ens trobem tota la colla a Coll de Nargó per iniciar la ruta, fem dos grups per no anar tots apilats i complir les normes establertes.
Direcció a Montanissell tot observant els gegants de Nargó i un cérvol que passa per davant del cotxe a tota velocitat.
A Comalavall hem d'auxiliar a un ATV que està de panxa enlaire, sembla que ha tocat una pedra i ha quedat de cantó.
Seguim cap al Boumort per la Collada de la Creu de Ferri i el Coll de Llívia, al refugi fem parada a estirar les cames i esperar l'altre grup a veure com els hi va.
Cap a Cabo pel prat Muntaner on poc després el Discovery es queda sense direcció, el volant, volta però les rodes no giren.
Després d'una estona mirant i remenant sembla que l'acoblament de la barra de direcció a la caixa està fluix, una bona collada i a continuar.
Entre una cosa i altra hem perdut molt de temps, això ens fa plantejar modificar la ruta, ja que arribaríem al refugi massa tard.
Al final decidim deixar la zona dels Menairons per un altre dia.
De Cabo a Organyà i Noves de Segre per seguir fins a Berén on poc després fem parada a dinar.
Cap al Coll del Roc Pico per agafar la pista fins a Sant Joan de l'Erm on arribem una mica més d'hora del previst.
Per fer temps algú planteja anar a fer un tomb fins a Portainé i pujar a la Torreta de l'Orri.
Encara queda alguna raconada de neu, cosa que no priva de pujar fins dalt de tot, les vistes són espectaculars i el vent també, m'hi ha que no baixen del cotxe per por de sortir volant.
Ja instal·lats a Sant Joan preparem la brasa a les barbacoes de la zona, una mica de carn i botifarres a la brasa és el nostre sopar.
Ja tornen a ser les nou del matí, aquesta volta del diumenge 17, esmorzar una mica i a tornar-hi.
Cap a Santa Magdalena i Civís per entrar a Andorra, a la Mare de Déu de Canolíc mirem de fer reagrupament però el segon grup tarda molt, quedem que ens trobarem al Punt de Trobada.
Posar benzina, comprar quatre coses i cap a la Rabassa per pujar al Pic Negre.
A l'àrea de la Rabassa ens trobem a l'Helios que torna del Pic Negre en solitari, ha deixat a la família comprant i per aprofitar el temps a fet una excursioneta.
Cap al Pic Negre i el Calm de Claró a veure la famosa furgoneta crivellada a trets.
De tornada fem parada a dinar que ja tenim gana, és ara quan un petit cérvol s'acosta a xafardejar, algú fa un crit i com és normal, l'animal s'escapa a tota velocitat.
Ja cap a la Seu per la Collada de Boloriu i Estamariu on fem parada a acomiadar.nos.
Al final hem tingut dues baixes per avaria i una per indisposició tot i això i els petits entrebancs hem fet una bona ruta de 260 Km.