05 d’octubre 2014

La Brama 2014

Aquest cop anem en plan relax, són més de les 10 quan ens trobem a Castell Nou de Bages, al costat del museu dels Maquis.
Esmorzem una mica i comencem ruta cap a la torre de Castellnou on fem parada a fer la primera visita.
D'aquí cap a la Creu de Perelló (lloc on varen matar en Caracremada), Santa Margarida i Sant Cugat del Racó.
Seguim cap a Sant Pere de les Cigales, està tot derruït, tan sols queden 4 pedres. A prop ens han dit que hi ha una tomba antropomorfa, a costat trobar·la però al final ha aparegut sota un bon pi.
Som direcció cap a Viver on hem de buscar una alternativa, ja que el track ens vol fer anar per un corriol i és evident que en cotxe no passarem.
Cap a Sant Miquel de Fonogedell i Casserres on fem parada a dinar que ja és hora.
Com anem al nostre aire i anem tard decidim fer drecera fins a Vilada on retrobem el track original.
Fins a la Ribera i el Coll de Lloberes per fer cap a la Serra de Faig i Branca on fem una paradeta a estirar les cames.
Baixem ja cap a la Baga, els tolls són impressionants i el fang es fa notar en tot el camí.
Els boscos i prats estan humits i vigorosos, raja aigua per tot arreu i dins de les fagedes sembla que s'hagi fet de nit de cop i volta.
Poc abans d'arribar a baix ens trobem una gran pedra al mig del camí que impedeix el pas, a l'altre cantó hi ha una gent amb un 4x4 intentant apartar·la amb el winch, al final entre tots aconseguim moure·la una mica i poder passar, ells amunt i nosaltres avall.
Poc abans de la Collada fem parada en un petit prat i decidim quedar nos aquí, sembla un bon lloc per escoltar la Brama.
Han Bramat tota la nit, igual que ha plogut quasi el mateix temps, hem dormit poc però ha estat gratificant.
El diumenge el dediquem a donar un tomb i a veure si hi ha bolets, sembla que sí que ni hi ha.
Tot xino-xano i ara paro aquí o paro a allà fem cap a Sant Jaume de Frontanyà i Borredà on fem parada a dinar, una mica de tertúlia i cap a casa que ja ni a prou.
Una molt bona ruteta amb una mica de tot, pols, rocs (grans i petits), fang, aigua i uns paisatges impressionants.