10 de setembre 2012

Una volteta per la Val d'Aran

Ja estava previst amb temps, havíem quedat amb la colla de l'AVEP i no podíem faltar a la trobada.
De bon matí fem camí cap a Vielha, trigarem unes 4 hores entre el camí i una paradeta curta per esmorzar.
Són les 10 quan ens trobem amb la colla a Arties a punt per fer una visita cultural, Santa Mª d'Arties es l'església escollida.
Des d'aquí, després d'un petit refrigeri i amb un guia d'excepció ens dirigim cap a Baqueira per pujar al Pla de Beret i Montgarri, fen parada poc després de la cruïlla amb el GR-211 on hi ha un mirador. La vista de Baqueira a la vall i el Aneto amb les seves glaçeres es espectacular.
Seguim cap a Montgarri passant per el semi-tunel on hi ha un bon ramat de xais fent la migdiada, paradeta a fer la foto i cap al refugi de visita i a dinar.
La pista està prou be per anar fins i tot amb un turisme, aixó si, la pols es important.
Tornem ja cap a la vall fins a Bossots per agafar la carretera cap a Eth Portilhon i per pista un xic trencada fins al Cotb de Baretja.
La vista és espectacular, són uns quants pics de 3000 mts. d'alçada que es veuen des d'aquest lloc. Tenim la sort que encara el cel no està del tot tapat i podem gaudir de les vistes, tot i aixó sembla que te ganes de ploure.
Tot xino-xano anem baixant per anar cap a Banhères de Luishon on fem un tomb i una paradeta per fer un refrigeri.
D'aquí, fen una paradeta a Les a veure el Haro, cap a Bossots a fer un bon sopar i una gratificant tertúlia, deprès ja cap a dormir que estem una mica cansats.
Són les vuit quan sona el despertador i les nou quan ja estem tots plegats esmorzant, després visita a l'església de Salardú i uns a peu i d'altres en cotxe cap a Unha.
Un tomb pel poble, refrigeri que fa calor i cap a Bagergue a veure si podem comprar una mica de formatge que diuen que és molt bo.
Ja toca tornar cap a casa i com és una mica aviat decidim anar tirant i fer una paradeta a la Vall de Boi per dinar.
Un bon dinar a Barruera i tot xino-xano cap a casa.
Ha estat un bon cap de setmana per la Val d'Aran, una mica de tot amb molt bona companyia i grans i interessants tertúlies.