02 d’octubre 2011

La Brama dels Cérvols

Ja hi havíem estat el 2009, però, sense massa éxit per el que decidim tornar-hi enguany a veure si tenim més sort.
Sobre les 8 ja ho tenim tot a punt i ens dirigim cap a El Bruc a recollir la resta de la colla.
Anem tirant cap al Coll de Nargó per carretera fent parada passat Ponts a esmorzar una mica, que ja comença a apretar la gana.
El dia es assolellat i sembla que fíns i tot farà calor tot i la boira baixa que hem trobat pel camí.
Reprenem la marxa fíns a Coll de Nargó on, ja per pista, anem pujant cap a Montanisell per el Solà de l'Ànima.
Cap a la collada de la Creu de Ferri i el Coll de Llívia per arribar al refugi del Boumort tot fen parades i paradetes a gaudir del paisatge i de les desfilades dels voltors de la zona.
Del refugi i tot xino-xano mirem d'arribar-nos al Cap del Boumort, una mica cansat per els que no estem acostumats a caminar.
Ja de retorn al refugi ens entaulem per dinar, un dinar fred amb una mica de tot i un cafetonet per acabar. Aixó si, el cafetonet en una taula que hi toca el sol que a la ombra el aire es fresquet.
Reprenem la ruta cap a Hortoneda, Claverol i Aramunt, on tenim feta una reserva a la Casa Rural Cal Julià.
Ja instal.lats, ens arribem a la Pobla de Segur a donar un tomb i sopar una mica.
Són les deu quan tornem a Aramunt i a dormir que demà toca llevar-se a les sis si es que volem sentir la Brama.
A Cal Julià ja ens tenen preparat una mica de café amb llet i unes magdalenes casolanes per treure una mica la gana, i també uns entrepants i begudes que ens emportarem per més tard.
L'estada a estat força bé, un lloc tranquil i amb tracte molt familiar.
Ara ja anem cap a Pessonada i a la Reserva, on poc després de creuar la porta fem parada a veure què  i sentim uns brams cap al nord. Així que tot caminant pugem a un turó on tenim una esplèndida vista i on començem a sentir brams per tot arreu.
Es impressionant. De veure, no en veiem, però els sentim com si els tinguessim al costat. Ja comença a sortir el sol i sembla que l'activitat va de baixa, així que decidim arribar-nos fins a Carreu on fem parada a esmorzar.
De Carreu tornem cap al Coll de Llivia per baixar fins a Isona a comprar quatre coses per dinar i continuar la ruta per Siall.
De Siall cap a la Rua per anar baixant per costat del Rialb on, a prop de Sant Martí del Puig, fem parada a dinar i a refrescar-nos els peus.
Ja donem la ruta quasi per acabada i anem fent seguint pel pantà de Rialb fins a Ponts, on aprofítem per fer un cafetonet a la Pedra Negra.
Un bon cap de setmana amb una mica de tot, uns 160 Km. de ruta per la zona del Boumort amb bon temps i una bona Brama.
Aquí unes quantes fotografies.