17 d’octubre 2010

Del Bàges a la Cerdanya

Son les vuit quand ens anem trobant al punt de reunió per fer la sortida cap a la Cerdanya.
Sense masses cumpliments anem tirant cap a Olost fen parada pocs abans a esmorzar un mica que ja hi ha gana.
Continuem ja cap a Sant Boi i Alpens, el dia està molt tapat i la boira no deixa veure gran cosa, el terreny està humit i el fred es nota.
Cap a Ripoll per pujar cap a la Serra Cavallera on fem parada a dinar, sembla que vol sortir el sol i la boira s'ha esvait una mica cosa que ens permet disfrutar ja de les vistes de la zona.
Un bon dinar de picnic ens refà una mica del cansament ja que portem unes quantes hores de ruta.
Anem baixant ja cap a Camprodon per seguir fins a Oix i Albanya on arribem ja de nit per lo que fem reunió a veure si fem dressera o continuem la ruta.
Decidim continuar la ruta ja que no es massa tard, cap a Sant Llorenç i Maçanet a on arribem passades les 9.
Aquí ens deixa el Josep Mª que demà te obligacions i no es pot quedar.
Cap a l'hotel a instal.larse i a sopar que ja tornem a tenir gana. Un bon sopar amb una bona tertulia i a dormir que demà cal matinar.
Son les 9 quand ja tornem a estar a punt per arribar.nos a la Cerdanya, el dia es assolellat i fa prou de fred.
El Josep ja fà estona que s'espera, només podia venir avui i a matinat prou per estàr aquí a l'hora.
Direcció cap a Costoja, Serrallonga i la Manera a la Catalunya nord per baixar cap a Setcases.
Seguim per la Collada Verda cap Ribes de Fresser i Planoles a on fen parada a dinar a Can Cruells, que ja son les tres hi tenim gana.
Un bon dinar que ens fa agafar mandra per continuar fins a Puigcerdà, un per l'altre i com el tram que queda es de tràmit al final donem la ruta per acabada.
Cap a Ripoll i cap a casa que encara i tenim un parell d'horetes i no es tracta d'arribar massa tard.
Una molt bona sortida amb una mica de tot i paissatges fantastics, curióssos els boscos de la zona de Serrallonga i més curios la quantitat de boletaires que hem trobat.
Al final uns 350 Km. per les comarques del Bàges, Osona, Ripollés, Garrotxa i l'Alt Empordà amb bones vistes, bon menjar i bona companyia.