20 d’agost 2008

La Serra de l'Albera (la Ruta)

Son pasades les set del matí quand ens trobem amb el Kilian i els seus dos acompanyants al peatge de la Roca, ens saludem i continuem per l'autopista fins a la sortida de la Jonquera per continuar cap a l'Agullana a on començem la ruta.
A Can Bec de Baix agafem el GR-11 fins a Santa Eugenia a on ens desviem cap al Coll del Portell, de moment el camí es ampla i sense complicacions.
D'aquí seguim cap a Les Creus i fins a Sant Julià de Torts, el camí ja s'estreny una mica i el bosc es realment molt espés, hi ha trams que sembla qüasi que sigui de nit.
Aprofitant aixó fem parada a esmorzar ja que en aquest lloc no hi bufa tan el vent, a d'alt fa una ventegera de mil dimonis.
De Sant Julia anem tirant cap a el Portús, com ens han dit que aquest dies hi ha molta caravana intentem fer una pista que porta directament al Fort de Bellaguarda peró està tancada a la circulació, una opció es fer dressera per el Coll de Panissars peró el camí ja no hi es per les obres del AVE.
No ens quede més remei que baixar a la carretera i fer més d'una hora de cua per creuar el Portús.
Passat el Portús ens despistem i no podem agafar la carretera que porta a Sant Martí d'Albera ja que tindriem que fer cua un altre cop per lo que seguim per la de Sant Joan d'Albera fins a trobar el track.
El "despiste" a estat una sorpresa ja que hem circulat per una pista forestal asfaltada enmig d'un bosc esplendit.
Ja retrobat el track seguim direcció cap el castell de Requesens tot fen parada a veure l'avió sinistrat, si es va a poc a poc i controlant el bosc es veu desde el mateix camí.
Visita al castell de Requesens i reprenem la ruta cap a Cantallops, com ja son les dues hi la gana apreta parem a Cal Tomás a dinar, un bon dinar, un cafetó a la terrassa de la plaça i a continuar.
Seguim cap al Puig de la Coma de Remers i Santa fe de Solers, les pistes son amples i de bon transitar tret de la pols que hi ha.
Ja estem a Espolla a on agafem direcció cap al Mas Girarols i el Mas Pils tot seguin el GR-11.
Cap a Santa Mª de Colera i Vinamiscle per el Paratge Natural de l'Albera, ja son més de les cinc i decidim donar la ruta per finalitzada, direcció cap a Figueres a buscar l'autopista i cap a casa que encara hi tenim dues hores de viatje.
A valgut la pena tot hi estar tant lluny, no coneixia aquella zona i m'ha deixat impresionat.
Els camins son agraïts i hi ha una mica de tot, cal reductora en algún tram, la vista de tota la zona de costa desde llança fins Portbou i els boscos de l'Albera han compensat l'estona d'autopista i la cua a el Pertus.