13 d’agost 2008

De l'Alt Urgell al Berguedà (La Ruta)

Son les nou quand ens trobem a l'ermita de la Mare de Déu de la Font Trobada (Montferrer) amb el Helios per fer la ruta 4x4, entre tots som cinc amb un Terrano un Mitsu i el Jimny.
Després d'esmorzar una mica al costat de l'ermita seguim direcció a la Seu per iniciar la ruta direcció a Calbinyà, per aquesta pista jo no hi habia passat mai i es prou distreta.
De Calbinyà cap a les Bordes de Boloriu i el Refugi de la Rabassa ja a Andorra a on parem a veure el Tobotronc un tobogan de més de 5000 m. de longitud.
Vist que aixó del tobogan no es per nosaltres l'Helios ens porta fins el Pic Negre a 2650 mts. d'altitud i al Pic de la Peguera. La vista es espectacular i el vent i fred també, com no anem preparats no hi estem gaire estona, caldria porta roba d'abrig per estar.hi peró com anem en plan "pixapins", pues aixó, cap al cotxe.
Desfem el camí fins al Coll de Pinés per tombar cap a la Bordes de Cintó i anar a buscar el GR-11-10 que ens portarà al refugi del Cap de Rec. Per el camí trobem un parell d'àrees de Picnic plenes de gent disfrutan del bon dia que fa.
Entre una cosa i l'altre ja son més de les tres quand hi arribem, com hi a un restaurant aprofitem per dinar una mica.
Fet i no fet son més de les cinc quand reprenem la ruta direcció cap a Lles, Martinet i Bellver a on voliem agafar la pista que dona la volta per l'Ingla de Baix i el Serrat de les Esposes, com ja es molt tard decidim prescindir d'aquest tram i anar directamen cap a Coll de Pal.
Cap a Alp i la Masella, la carretera està en obres i ens retrassa una mica més. Agafem ja la pista que ens portarà cap a Coll de Pal i Bagà.
Poc després de Coll de Pal volem agafar la pista del Trencapinyes per fer dressera peró està tancada per treballs forestals per lo que seguim per carretera fins a Bagà i ja cap a casa.
Entre una cosa i l'altre al final han estat uns 135 Km. amb pistes no massa complicades tret d'algun tram amb molta pedra, paissatges fantastics i uns quands voltors fen.nos companyia.
Al temps ens a fet costat i la companyia de la Pili, el J.Pedro i l'Helios a estat clau per la sortida.