03 de maig 2008

De Tortosa a Miravet (La Ruta)

Son les vuit del matí quand sortim direcció a Tortosa per l'autopista, sobre les deu ja estem en un bar de Roquetes esmorzant una miqueta i preparats per començar la ruta.
De Roquetes fins al Caro a veure una mica el paisatje i fer un parell de fotos, tot pujant també una foto a la Cabra per si de cas.
Anem seguin per asfalt fins el Coll de la Carrasqueta, a partir d'aquí ja comença pista.
Seguim per la Vall de Carlares per enllaçar amb el GR-8 fins a la Casa del Rei, la pista es ample i sense massa dificultat, el paissatje es agraït, entre boscos i ja alternant amb conreus.
En un moment donat tenim un petit ensurt, en una corva molt tancada ens trobem de cara a tres ciclistes que circulen en paralel ocupant tot el camí, sort que anabem molt a poc a poc disfrutant del paissatge si no ens trobem al imprudent ciclista que circulaba per la seva esquerra dins del cotxe.
Seguim cap el Coll de la Creu per tombar direcció nord cap a Baseit, poc avans ens desviem fins al Parrissal a fer una caminadeta. Sembla que estàn arreglan la pista fins alla.
Està ple de gent donant un tomb, no fa massa calor i la passejada es agradable.
Son ja les tres quand parem a Baseit a dinar, ens cal esperar un mica ja que el restaurant està a vessar, tot i aixó l'espera a valgut la pena, hem dinat força bé i el servei molt amable i familiar.
De Baseit seguim cap a Arnes i Horta de Sant Joan, el camí segueix sent prou sençill, qüasi no cal posar la reductora, si el 4x4 ja que de tant en tant hi ha algún roc.
Seguim per el barranc de Paladella direcció cap a Batea, ara el paissatge ja va camviant, ja es comença a veure vinya i atmetllers.
Son més o menys les set quand arribem a Batea i ens cal buscar lloc per dormir, aixó ja es una tasca més dificil que arribar fins aquí. Tot està plé, a Batea i també a Gandesa per lo que acabem en un hotel de Mora la Nova.
Un tomb per Mora la Nova i Mora d'Ebre, a sopar i a dormir.
Sobre les vuit, un café amb llet i de tornada cap a Batea ja que alla começa el tram fins a Miravet.
Tot esmorzant tenim la sort de trobar un conegut que ens fa de guia per tota la població, a estat tota una lliçó de que fan, com son i com han estat la gent d'aquesta població.
Sortim de Batea que son les dotze direcció a Gandesa, la pista està tota asfaltada, tot i aixó es pot disfrutar de les vinyes i els camps de cireres que l'envolten.
De Gandesa seguim cap a Miravet seguin el GR-7-1-3 fins a Lo Canalís a on ens desviem fins a Mas del Moro entre boscos i camps de conrreu.
Aquí ja agafem asfalt fins a Miravet a on arribem sobre les dues del mitgdia.
Sembla que hi ha una trobada de gegants i no ens deixan pujar al castell per lo que guardem taula en un restaurant i ens arribem al Pinell de Brai a donar un tomb i veure la cooperativa.
Un bon dinar, un cafetó i fins al Pas de la Barca per creuar el riu Ebre i agafar ja carretera cap a casa.
A estat una bona sortida i no massa complicada, potser una mica llarg el tram de Tortosa a Batea.
A quedat pendent el tram de Miravet a l'Hospitalet de l'Infant per un altre dia.
El track que tenia fet sobre el mapa a estat fiable al 100%.