20 de març 2008

Camí Català-Aragonés (La Ruta)

Son les deu quant sortim de Masquefa direcció a Tàrrega per començar la ruta, a Igualada parem a esmorzar una mica avanç d’agafar l’autovia direcció Lleida.
Just passat Tàrrega ja comencem la ruta direcció a Tornabous, la Fuliola, Linyola i Balaguer.
Aquí parem una estoneta per refrescar.nos i comprar alguna tonteria, després tornem cap a Castelló de Farfanya, Algerri i Alfarràs a om parem a dinar.
De moment seguim la ruta prevista sense cap complicació, les pistes son amples i planeres i el paisatge d’un verd esplèndid.
Ja amb l’estómac ple seguim la ruta cap a Tamarite de Litera i Monzón a on arribem sobre les cinc de la tarda.
Es molt d’hora, em fet els 103 quilometres de la ruta en menys temps del previst però continuar més enllà ens pot complicar el trobar lloc per dormir.
Cap a l’hotel i a donar un bon tomb per el poble, a sopar i a dormir.
Després d’un bon esmorzar i sobre les deu del matí comencem el tram de Monzón a Loarre per Selgua, Ilche, Berbegal i Pertusa.
Els camins segueixen sent amples i planers, el paisatge igual, camps i camps verds.
De Pertusa cap a Salillas, Sesa, Novales, Ola i Huesca a on parem a donar un tomb i veure una mica la capital.
De Huesca cap a Chimillas, Bolea, Aniés i Loarre, aquest cop també arribem prou aviat, lo que ens dona temps d’anar a fer una visita al castell, es molt interessant i les explicacions del guia divertides.
Ja son les sis i toca buscar lloc per dormir, anem a l’hostal de Loarre i un cop instal·lats agafem el cotxe per fer un tomb fins al pantà de la Penya.
Han estat 117 quilometres de pistes planeres i amples, igual que el primer tram de Tàrrega a Monzón.
Ara ja es tard, cap a sopar i a dormir que demà cal tornar.hi.
Un bon esmorzar i a tornar.hi, sortim de Loarre direcció cap a la Penya Estación, ara la cosa ja es diferent, ja estem en ple bosc i el camí ja es una mica més pelut, a plogut i el fang i l’aigua son els protagonistes, hi ha molts de trams que sembla que estiguis esquiant.
En un moment donat el camí a seguir a desaparegut per lo que ens cal fer una ruta alternativa que ens porta fins a la Foz de Escaletes, es impressionant, cal passar per una passera que fa basarda mirar a baix, no te baranes i es la mida justa del Jimny.
Ja estem a La Peña Estación, agafem asfalt fins a Los Aquileses a on seguim ja per pista, aquí la cosa ja es complica, rocs, molt de rocs i prou grossos i ja per acabar d’amanir.ho el camí desapareix i ens cal passar dos rierols i un pedregar per arribar un altre cop a la carretera, a calgut la primera curta i molt a poc a poc per arribar.hi.
Ja per asfalt fins a Ena per seguir per pista cap a Botaya, fang i més fang amb unes roderes impressionants, quasi no cal agafar el volant, el Jimny sembla que vagi per uns rails.
A Botaya agafem asfalt per anar cap a Sant Juan de la Peña a on parem a fer un tomb per el Monestir.
Seguim cap a Santa Cruz de Serós i Santa Cilia de Jaca, aquí ja comencem a veure alguns Peregrins que venen de Jaca.
Anem seguint per carretera fins a Martes on agafem pista direcció a Mianos, tot segueix igual, fang, aigua i rocs, el paisatge es fantàstic, estem en ple Prepirineus.
A Mianos agafem un altra cop asfalt fins a Artieda on seguim ja per pista fins al pantà de Yesa on agafem pista direcció a Undués de Lerda i Sangüesa.
Avui han estat 125 quilometres molt distrets, son les quatre de la tarda quant arribem i estem cansats, molt cansats.
Decidim que el tram de Sangüesa a Puente la Reina ja el farem un altre dia per lo que ens dirigim cap a Tudela a buscar lloc per dormir, d’aquesta manera ja tenim un tros avançat per la tornada de demà.
Son les cinc quant passem per Caparroso i parem en un bar a menjar una mica, encara no hem dinat i tenim gana.
Unes bones chistorres i cap a Tudela, fa un fred que pela i una venteguera que aixeca tots els pels, tot i això anem a donar un tomb.
Després a sopar una mica i a dormir.
En total de Tàrrega a Sangüesa han estat uns 350 quilòmetres molt agraits, val la pena fer la ruta, cal però refer les etapes ja que les dues primeres podrien ser més llargues.
El track original a estat un 95% fiable a falta del tram de Sangüesa a Puente la Reina, a veure si algú s’anima i anem a acabar.ho.

Etiquetes de comentaris: , , , , ,