12 d’agost 2007

Un tomb per l'Alt Pirineu (La Ruta)

Al final hem anat uns dies a les valls de l'Alt Pirineu, a la zona de la Vall de Cardós, la Vall Ferrera i les Valls d'Àneu.
Com que hem anat per la carretera de la Pobla de Segur hem aprofitat per visitar la zona de Collegats ja que no hi passavem des que varen fer els túnels.
Val la pena fer-hi una passejada, els penya-segats són interessants i la quantitat i varietat d'ocells mereixen la visita.
Ja situats en un hotel de Ribera de Cardós i com que encara es aviat fem la tradicional ruta per Tor fins a Andorra, estem de sort i sorpresos, només trobem tres cotxes en tota la ruta.
L'última vegada que hi varem passar semblava les Rambles de Barcelona.
Un tomb per Andorra i cap a Ribera un altre cop, ara anirem per la pista de la Mare de Déu de Canòlic, Civis i Santa Magdalena, es curiós, també anem completament sols.
Són dos quarts de nou de la nit quan passem per Santa Magdalena i agafem la pista direcció a Tirvia, potser és per l'hora o perquè no hi ha trànsit, però només agafar direcció a Tirvia veiem un ramat de porcs senglars que creua la pista i es queden una estoneta mirant-nos.
Intentem agafar la màquina de fotos però ja és tard, ja han marxat.
Just quan seguim la marxa ens creua una Daina, fa el mateix, es queda parada a veure què fem i com que veu que no fem res, cap el riu a veure.
Nosaltres ens quedem amb un pam de nas, es tard, es fa fosc i encara ens queda un bon tram fins a Ribera, a sopar i a dormir.
De bon matí és bona hora per anar a caminar una mica, agafem el Jimny i seguim en direcció a Tavascan per agafar la pista que porta al pla de Boavi, just passat l'envassament de Montalto cal deixar el cotxe, agafem la motxilla i seguim a peu fins al pla, no és molt llarg però entre parada i paradeta estem més d'una hora.
Tornant decidim fer-ho per l'altre vora del riu, durant força tram podem seguir vorejant per un petit corriol que quasi no es veu, desprès la cosa ja es complica.
Poc abans de l'envassament i a pocs metres d'on hem deixat el cotxe ja no es pot passar, a mullar-se toca, fora sabates i a passar el riu.
Fem un dinar de PicNic i com que és d'hora i el temps no està molt clar decidim tornar a Santa Magdalena a veure si tenim sort de veure més animalons.
Com que no es tracta d'anar pel mateix camí fem la ruta que passa per Roní, Montenartró i Sant Joan de l'Erm.
És un tram fins a Sant Joan de l'Erm realment agraït, pistes entretingudes dins d'un bosc esplèndit.
A Sant Joan parem a refrescar-nos, per dintre i per fora ja que comença a ploure amb ganes.
Cap a Santa Magdalena, Tirvia, Ribera i a dormir.
Sembla que avui el dia és clar i toca fer una mica de caminada, cap al pla de Boet per Àreu.
Pista amunt fins quasi el pla, des d'aquí, una estona a peu i fins el refugi de Vall Ferrera, un tomb per el Pla de Boet, tornada a Àreu i un bon dinar.
Sembla que el temps es complica i agafem direcció a la pista d'esqui de la Pleta del Prat a fer un cafetó i seguim, la pista que porta a la Pleta Palomera.
Volem pujar al l'Estany del Port però la pluja ja és torrencial i és molt tard, mitja volta i cap a Ribera a sopar i dormir.
Avui toca anar de mercat a Sort, plou i amb ganes, un tomb, dinar i a veure què fem.
El cel està molt tapat, tot i això pugem a Llessui a veure si podem fer la pista per la Serra del Solà.
Hi ha massa boira, no es veu res, tombem i seguim per carretera cap a Caregue a fer un tomb per la Vall d'Àssua.
Després cap a València d'Àneu per seguir cap a Son, Espot i Ribera.
Un bon tomb per el Parc Natural de l'Alt Pirineu, ens queden encara moltes pistes per fer amb el Jimny i molts camins per fer a peu.