12 d’abril 2006

Un tram dels Catars

10/04/06
Tal com teníem previst hem començat la ruta a l’ermita d'El Miracle a prop de Cardona. Seguim per carretera direcció a Solsona i agafem una pista cap a Brics però a uns 800 metres el camí s’acaba en un camp. Tornem enrera i decidim arribar a Solsona per carretera ja que està molt a prop.
Ja a Solsona agafem la pista que porta cap al bosc de la Caseta, a prop del Solerot el camí desapareix en un altre camp de sembrat pel que hem de tornar enrera i agafar la pista que porta cap a l’Hostal de Cirera. Seguim cap a la Llena i Timoneda, el cel està molt tapat i amb molta boira baixa, a vegades es fa difícil seguir el camí per falta de visibilitat. El bosc és molt tancat i ple de branques i pins trencats o tallats, fins i tot al mig del camí.
A prop de Santa Eulàlia no podem seguir el track marcat per la quantitat de pins al mig del camí, ens cal fer un tomb per Ferriols per arribar a Orrit i Odèn.
Seguim cap el Coll de la Mata i el Coll de Jou a on ens desviem cap a Sant Llorenç de Morunys a dinar.
Ja a la tarda seguim per la carretera cap a Port del Comte on agafem la pista cap a Tuixén, la pendent és considerable i el terra és d’una petita grava pel que cal anar a poc a poc, mes endavant agafem asfalt fins a Tuixén, Josa i Gósol on fem nit a Cal Triuet.

11/04/06
El dia és molt assolellat però fa un fred que pela, estem a sota zero i l’aire és glaçat.
Després d’esmorzar una mica agafem carretera cap a Saldes i pugem cap el refugi Lluís Estasen per seguir la pista que porta al Coll de la Bauma, hi ha una barrera i no es pot passar. Baixem cap a Saldes i seguim per la pista que porta al santuari de la Mare de Déu de Gresolet i al Coll de la Bauma. El recorregut és realment fantàstic, per dins d’una gorja i al costat del riu.
Del coll de la Bauma anem cap al coll de la Bena i Gisclareny a on agafem ja asfalt per baixar cap a Bagà.
El track previst continua cap a Coll de Pal i la Masella, llocs on encara hi ha molta neu. Entre la neu i que el Jimny fa un soroll estrany a la direcció decidim arribar-nos a Puigcerdà pel túnel del Cadí.
El soroll és cada cop mes persistent i com que no tenim clar seguir cap a França en aquestes condicions fem nit a Puigcerdà i demà decidim.

12/04/06
Al final i com que el tram de França és molt llarg decidim tornar cap a casa i tornar un altre dia a fer el tram Francès.
Direcció cap a casa i portar el cotxe al mecànic a veure que hi diu.

Aquest tram de la ruta del Camí dels Bons Homes que segueix quasi tot el Camí per la part de Catalunya és força agraït, els llocs per on passa son realment fantàstics. Alguns trams del recorregut sense deixar de ser pistes forestals estan asfaltats, això permet relaxar-se una mica de la duresa dels forats i rocs dels camins.
Hi ha diferents llocs per menjar i dormir prou bé durant tota la ruta, també hi ha zones de picnic i campigs. El que si cal tenir previst tot i que no són molts quilometres és el combustible del vehicle, és important sortir amb el dipòsit ple.
La flora us donarà sorpreses importants, veureu plantes i arbres que no veieu habitualment. En quant a la fauna, de vaques i cavalls tots els que vulgueu, també alguna llebre i ocells a dojo.
Ja parlant del temps podria dir que ara és el temps ideal per fer aquest tram, els camps estan verds i els cims nevats. Si sou sobre les 10 del mati a El Miracle teniu temps de sobres per dinar a Sant Llorenç de Morunys i dormir a Gósol o Saldes per continuar l’endemà després d’un bon esmorzar i tranquil·lament fins a Baga on arribareu sense presses al migdia.