17 de desembre 2005

Masquefa-Tuixent-Andorra 2005

Ruta realitzada el 5 i 6 de Novembre del 2005

Dissabte dia 5:

Ha les set del mati ja estàvem quasi tots a punt per lo que un cop fets els tràmits administratius hem sortir per carretera fins a Ca n’Aguilera a on hem agafat pista direcció a Castellolí i a Ca la Llúcia per seguir per asfalt cap a Castellfollit del Boix.
El dia semblava una mica tapat però amb vistes a aclarir.se i poguer veure el sol.
De Castellfollit em seguit ja per pista cap a la Serra de Rubió passant per sota els Aerogeneradors i tombant cap a Sant Martí de Maçana i la Casa Nova d’en Benet, passat Seguers em fet la parada a esmorzar ja que ja eren quasi les deu i la gana apretava.
Mig morts de fred ja que la temperatura era força baixa em acabat amb els entrepans, una mica de vi i un cigaló.
Seguim cap a Sant Pere Sallavinera i cap al Castell de Boixadors per tombar cap a Prades i seguir la comarca del Solsonès.
El dia ja s’ha aixecat i la temperatura comença a ser mes agradable quant passem per el Castell de Matamargó direcció a Cardona. Seguin sempre cap el Nord arribem a la Valldora a on tombem direcció al Coll d’Arques per seguir cap a Sant Llorenç de Morunys.
Aquí el bosc ja comença a estar meravellós amb els seus color de l’atardo, els verds, grocs i vermells fan un bon espectacle per la vista.
A Sant Llorenç tombem cap a l’est direcció a la Casa Nova de Valls per pujar al bosc de l’Espluga a on parem a dinar.
Un bon conill amb samfaina acompanyat per unes mongetes del ganxet, bon vi i cava, un cafeto i a seguir la ruta cap a Moripol, Sorribes i Gósol.
Seguim direcció a Tuixén a on es comença a fer fosc, d’aquí i passant pel Coll d’Arnat baixem fins a coll de Nargó a on farem nit.
Son les set de la tarda quant arribem a l’hotel, una cerveseta, una volta per el poble, sopar i a dormir que han estat dotze hores de camí per fer 227 quilometres i els ossos comencen a queixar.se i l’endemà tenim que seguir cap a la Maçana.
Diumenge dia 6:

Toca el despertador a les vuit i encara tenim molta son però com em quedat a les nou per esmorzar no hi a mes remei que llevar.se. Un bon esmorzar i a prop de les deu sortim per asfalt fins a les Noves de Segre i direcció al Coll del Roc Picó.
Una mica de carretera i pista fins a Sant Joan de l’Erm i Santa Magdalena. El paisatge segueix sent fantàstic, inclòs es veu una mica de neu als punt mes alts de les muntanyes. Seguim direcció a Burg i Tírvia a on parem a comprar pa, cosa que no aconseguim per que el diumenge el flequer fa festa. Ara per carretera seguim cap a Alins per agafar la pista cap a Tor i seguir cap el Coll de la Botella per entrar a Andorra. Ja a vaig a les Valls d’Andorra i despres de 120 quilometres parem a dinar per tot seguit anar de compres.
Ja es fa tard i cal anar cap a casa, desprès de fer una mica de caravana a la frontera i dues hores de carretera arribem a Masquefa sobre les set de la tarda, bona hora per descansar una mica, sopar, veure el Barça i a dormir.