08 de desembre 2012

De l'Anoia al Plà d'Urgell

És festa i no cal anar massa aviat, són ja les nou passades quan sortim direcció a Igualada per agafar la ruta cap el Pla d'Urgell.
Cap a Sant Jaume i la Mallola per trencar ja per pista cap a Cal Rosic on poc abans fem parada a esmorzar i que el Duc estiri una mica les potes.
Seguim cap a l'Hostal del Ganxo, Cal Magí Serrano per el Turó del Rabasser i Albarells.
A Porquerisses agafem asfalt seguint la N-II per l'Hostal del Violí  fins a la Panadellla on tornem a seguir per pista per el Camí de Sant Jaume.
Cap a Pallerols, Sant Antolí i Sant Pere dels Arquells on fem una paradeta a descansar.
Tot "xino-xano" anem tirant direcció a Cervera fins a Sant Pere Gros i Santa Magdalena per arribar a Fonolleres i Tàrrega.
El dia és fantàstic, ni un nuvol al cel i l'aire que fa deixa l'atmosfera completament neta, això si, la temperatura és més aviat baixa.
Els trams de pista són agraïts, no hi ha pols, poc fang, algun pèlag glaçat, uns quands regerots, pocs rocs de grans dimessions i no massa concurrència.
De Tàrrega i per pista rural asfaltada cap a Anglesola, Barbens i Ivars d'Urgell on seguim direcció a l'Estany.
Poc abans fem parada a donar un tomb amb el Duc per la zona i cap a l'Estany.
Deixem el cotxe a l'aparcament i anem a caminar per l'itinerari principal de l'Estany, no hi ha massa moviment, ni de gent ni d'ocells, no és la temporada.
Agafem informació de la zona per tornar-hi a la primavera, un vermutet a peu de l'Autovia i cap a casa.
Una ruteta agraïda d'uns 100 Km. que caldrà tornar-la a fer aviat.